Slutet på ett stort äventyr, resa, era, episod......av mitt liv. Känner mig faktiskt lite gråtfärdig nu när jag sitter här framför skärmen...denna söndagskväll.....Har i och för sig haft en underbart härlig vecka........men har dragit mig från att skriva här.....vill ju inte att det ska vara slut
Ojojoj...var ska jag börja????
Börjar lite annorlunda....Börjar med att tacka alla som hjälpt mig under denna resan.
Först och främst vill jag tacka en ny vän, mentor, coach Fredrik Carlsson Är fruktanvärt glad över att ha fått äran att lära känna Fredrik och hans familj, det är nog det som är det bästa som hänt mig under talangjakten 2008!!
Därefter utan inbördes ordning:
Proteinfabriken (Ingemar), utan ditt stöd så hade det nog bara varit en trummpinne kvar av mig på scenen. Tack för alla grymma kosttillskott som jag även fortsättningsvis kommer använda mig av (Varför ändra på ett vinnande koncept
Joachim Bartoll, för alla grymma träningsscheman som fått mig att köra slut på mig.....fullständigt.
Sebastian, för att du piskat mig på gymmet, även de dagar jag bara känt för att bara gå och lägga mig hehe. Samt för allt det mentala stödet och ett mentalt bollplank som du fått agera. Älskar dig vännen!!!! Nu är det min tur att hjälpa dig inför din satsning....hoppas bara jag kan leva upp till dina nivåer.
Sten och Mona, för era råd och för allt ni fixat under resans gång.
Juliana och Micki (mina föräldrar), för att ni offrade all er goda mat där hemma och tog hand om mig veckan innan Decembercupen, när jag mådde som sämst. Ert stöd betydde oerhört mycket för mig
Sandra, för att du pallade med mig och mitt sura humör sista veckan.
Den grymma hejarklacken, Som bestod av väldigt många av mina vänner och familj....Vill inte rabbla upp era namn här med tanke på att ni var så många och vill inte riskera att glömma nämna någon. Så till er....ni vet vilka ni är.....ETT STORT TACK....KÄNDES HELT OTROLIGT KUL ATT STÅ PÅ SCEN NÄR MAN HÖRDE ER GAPA OCH SKRIKA MITT NAMN......
Emelie och Mariam, Som tryckt upp support tröjor med mitt namn på....hehe...tackar tjejer...NI ÄR BÄST!!!
Alla andra från team reform som hjälpt mig under tävlingsdagarna samt givetvis talangjaktarna.
Okej...nu tar vi det från början:
I maj månad fick jag reda på att jag kommit med i talangjakten. MY GOD va glad jag blev....hade ju haft en riktigt dålig vår med en separation från min dåvarande sambo sedan 9år tillbaka. Så att komma med här kändes som att mitt oturs år hade börjat vända....en nystart i livet....som singel. Nu hade jag ju ett mål och kunde fokusera 100% på träning och diet istället för att gå runt och tycka synd om mig själv.....HÄRLIGT TÄNKTE JAG!!!!
Och det var inte bara som jag tänkte utan det verkligen blev så....en riktigt härlig upplevelse och en del av mitt liv där jag verkligen lärt mig oerhört mycket, både om mig själv men även om andra i min omgivning. Man lär sig uppskatta saker och individer på ett helt annat sätt under en diet (ett positivt sätt tycker jag). Att jag skulle få så många nya underbara vänner hade jag inte räknat med.....Team reform visade sig vara en riktigt stooooor familj, och då menar jag verkligen familj. Att komma hem till Fredrik och Eva den där första träffen i början av sommaren var som att komma hem till mamma och pappa......öppet hus....man kände sig som en i familjen direkt. Går ju egentligen inte beskriva den känslan med ord....måste upplevas.
Träffen i Varberg samt alla andra träffar både i västerås, göteborg och lund har varit roliga och lärorika....Allt för att få ett tight gäng....EN FAMILJ. Har verkligen haft superkul.
Dieten har jag faktiskt inte tyckt varit särskilt jobbig förutom de sista 3veckorna då vi kapade kaloriintaget kraftigt, trodde ju att jag var 186cm lång och därmed var tvungen att väga under 94kg. När det var 3veckor kvar vägde jag fortfarande 102-103kg och kroppen vägrade släppa mer vikt. Fick ju lite panik där. På fredagen 5dec kl 20.45 skulle vi väga in och jag anlände till hotel panorama vid 14 tiden. Ställde mig på vågen...NEEEEEEEJ jag vägde ju fortfarande 97,4kg trots att jag hade tömt i flera dagar. Nu är det kört tänkte jag.
Men som vanligt kommer Fredrik in och säger med sin lugna stämma "de e lugnt Nico det här fixar vi". Sagt och gjort. In i bastun i 45min.....det tog 15min innan de första svettdropparna dök upp......frös ändå fortfarande om fötterna.......snacka om vätskebrist. Kolla vågen igen....den visade nu 96,1kg. YEEES på väg ner. La mig nu med dubbla tröjor, dunväst, dubbla täcken, dubbla strumpor, dubbla mössor och skor i sängen. När jag väl kom in till invägningen så kände jag mig som en utmärglad liten pensionär....orkade knappt gå........DESSA timmar var bland de värsta i mitt liv. Vad händer då???? Jo det visar sig att jag är 187,5cm lång vilket innebär att jag får väga in på 95,5kg och jag väger in på 94,1kg....alltså 1,5kg tillgodo. Lite sur blev jag allt med tanke på hur jag mått de senaste timmarna.
Jaja nu fick jag börja äta igen....ÄNTLIGEN!!!!!!!!! Hem och börja ladda med strikt mat...potatis, ris, riskakor m.m m.m.
Lördag upp tidigt för första lagret färg och sedan iväg till mässan för att jobba lite i PF:s monter. Mycket trevlig dag där jag delade ut en massa PF produkter och minglade bland fitness och byggar profiler. Köpte lite träningskläder också. Fick många trevliga kommentarer angående min nya frisyr, ni har nog säkert sett den på alla foton jag lagt upp, annars kommer ni se på de foton jag lägger upp här ikväll.
Pratade även med ingmar ang. vidare sponsring och vi ska ha ett möte om det, han verkade mycket intresserad av det.
På kvällen var vi med på efterfesten en liten stund för att visa upp oss på scen. Träffade där en av mina stora fitnessidoler Binais, mycket trevlig kille. Ska nog se till att hälsa på honom i USA nästa år. Ska ju givetvis kolla på MR.Olympia eftersom min vän och tillika svenska IFBB proffset Martin Kjellström ska var med. HÄR SKA HEJAS PÅ VÅR VIKING!!!!!!
Japp då var det dags för söndagen. Min tur att ta mig upp på slagfältet bland de övriga 26st männen i min klass CBB +178cm. Under dagen var det givetvis inget vätskeintag och Idag var jag nojjig...tyckte jag tappat allt tryck och kände mig låg....Stackars Fredrik försökte tala vett i mig men han lyckades bara lite. Men nu i efterhand när jag ser fotona så ser jag att jag är knasterhård och grymt vaskulär....Hmmmm....vad hade hänt med mina ögon egentligen....den dagen. Förlåt Fredrik för att jag var a pain in the ass.
Borde fattat att du visste vad du höll på med....för det gjorde du....jag var i mitt livs form och det räckte denna dagen till en tredje plats......ENORMT NÖJD OCH GLAD blev jag. Trodde ärligt talat att jag skulle åka ut när dem gallrade fram topp 6.
Fattar ni lyckan....komma trea på min debut och med det grymma motståndet, jag menar killen som kom tvåa hade ju placerat sig på SM för någon månad sedan.
Och det publikstödet jag hade var helt fantastiskt....det ända namnet och numret som hördes var Nico och 127 (vilket var mitt tävlingsnummer). Jag trivdes otroligt bra på scenen...älskar verkligen det och tydligen märktes det eftersom många av mina vänner som satt i publiken hörde kommentarer från folk om att tänk om alla hade varit lika glada och energiska på scen som han 127....vad mycket bättre och roligare tävlingarna hade varit. Känns ju grymt skönt att höra något sådant. Ni som sa detta kommer definitivt få se en glad och energisk Nico på scen framöver.
Efter så hade jag bokat bord på hard rock cafè och vi var ca 20pers som åt och drack hela kvällen, mycket trevligt. Jag hade ju fått varningar om att ta det lugnt med maten de närmsta dagarna för annars kunde det bli jobbigt med blodtryck och sånt. Men ingen tänkte på att nämna drickandet. Så jag höll mig ifrån att äta allt för mycket de första dagarna men hade ett otroligt törstbehov och drack mängder av vatten och pepsimax. Ojdå....vad hände då...jo jag gick upp 14kg de första 2dagarna.....fruktansvärt blodtryck och puls......så nu ströp jag allt salt imaten och minskade drickandet....så efter 2dagar blev det bättre. Nu är jag uppe i 108kg men har de senaste 2dagarna verkligen ätit gott. Idag är dock sista dagen med god mat.
Har lagt upp min off season diet som börjar imorgon. Back to basics....och det gillar jag. Blir i stort sett samma mat som under dieten men med mer kolhydrater i form av pasta,ris och potatis. Har även lag upp ett schema med träningen framöver med prioritering på armar och djupet på ryggen.
Kommer lägga upp det i min blogg.
Skulle vila hela veckan från träning men i onsdags kunde jag inte hålla mig, körde axlar och triceps.....jösses vilket tryck....kände mig på topp igen....yeah baby yeah
Japp det var denna eran, episoden äventyret i mitt liv. Ni som funderar på att söka till talangjakten 2009.....GÖR DET!!!!!! Ni kommer inte ångra er....jag lovar!!!!
Här kommer lite bilder....kanske fortsätter att skriva lite i denna bloggen fram till nyår.....ha det bäst allihopa och jag hoppas jag lyckats inspirera någon i alla fall.