Fråga Fredrik om Fettförbränning

Här kan du som registrerad medlem ställa frågor till Coachen Fredrik Carlsson. Observera att vår tid är begränsad och att vi gör vårt bästa för att besvara så många frågor som möjligt. Oseriösa och upprepande frågor kommer att tas bort. Vänligen läs forumreglerna innan du postar.

Fråga Fredrik om Fettförbränning

Inläggav Joachim Bartoll lör 12 jul 2008, 20:54

Forumregler för Fråga Coacherna

Som registrerad medlem ställa frågor om kost, träning och kosttillskott till Talangjaktens coacher Joachim Bartoll och Fredrik Carlsson. Vänligen respektera att deras tid för forumaktiviteter är extremt begränsad och de därmed omöjligen kan besvara alla frågor. Om din fråga förblir obesvarad får du helt enkelt acceptera detta. Om du postar samma fråga igen, eller om du ”knuffar” din fråga till toppen av forumtråden genom att citera dig själv, kommer den att tas bort och du får en varning. Detta beteende är likställt med att skrika ”svara mig nu”, vilket vi anser väldigt oartigt.

Ställ dina frågor om deff och fettförbränning i denna tråd.

Följande typer av frågor är INTE tillåtna och kommer att raderas:
  • Alla frågor som bryter mot någon av forumreglerna.
  • Vår uppfattning om andra coacher eller specifika träningssystem.
  • Vår uppfattning av produktspecifika kosttillskott från annan tillverkare än Talangjaktens sponsorer.
  • Programdesign, programkritik etc. Att analysera eller hjälpa någon med ett helt träningsprogram kräver en grundlig utvärdering av personen och dennes livssituation i fråga. Detta är en del av vår klientutvärdering och ingenting vi kan göra gratis med tanke på tidsåtgången.
  • Frågor om skador och behandling. Det är ansvarslöst att besvara dessa typer av frågor utan att först ha möjlighet att se personen i fråga.

Att tänka på när du formulerar en coachfråga
Uttryck dig så tydligt som möjligt. Tänk på att avgränsa din fråga; en fråga som kräver ett kortare svar har större chans att bli besvarad med tanke på vårt pressade tidsschema.
Joachim Bartoll
Coach för Talangjakten 2008 & Team reFORM
http://www.bartoll.com
http://www.reform-online.se
Användarvisningsbild
Joachim Bartoll
Forumadministratör

Inläggav markusnilsson tis 07 okt 2008, 18:43

hej fredrik.

har en fråga ang tävlingsfärg. kanske inte hör till tråden men...
använder du dreamtan först till önskad nyans innan protan?
och isf, smörjer du på sista lagret (protan) för hand eller "rollar" du på det med hjälp av en skumgummiroller?

tack på förhand. mvh markus
markusnilsson

Re: Fråga Fredrik om Fettförbränning

Inläggav Fredrik Carlsson tis 07 okt 2008, 20:50

Hejsan

Dream Tan nej det är en färg jag helst avstår helt ifrån och så även pro tan.
Jag jobbar med Jan Tana som är officiella IFBB tävlingsfärgen och Arnold Classic och Olympia färgen.

Dream Tan får inte användas på många ac de tävlingar jag kör och iUSA är den inte tillåten pga att
man kan se hårdare ut än vad man är pga att den har guld och skimmer i sig ( på avstånd).
MEN oftast kan den göra att du ser slätare ut än vad du igentligen är pga att den är så fet.
De jag använder den på är de som inte har ett bra pigment eller inte förberett sin hud på
rätt sätt före man använder tex Pro Tan eller Jan Tana med skrub etc. Men då blandar jag ut den så den blir tunn,

Dock så använder många öststatare , ryssar, polacker mm har likande färger och de ser ut som brons statyer.
Rätt coolt men som sagt man kan inte se det riktiga djupet i musklerna på de tävlande vid användning av Dream Tan.
Det ser coolt ut som fan på 10-20 meters avstånd från scen, men som domare så sitter du nära och kan då se att den ligger som
en hinna över huden och täcker alla smådetaljer som man vill ska synas.

Men jag kan använda alla färger, jag lägger det de tävlande vill ha, men jag har lätt att se och ändrar oftast om färgen
själv efter hur den ska passa till den tävlande.

Men jag är ett stort fan av Jan Tana pga att det är klart när den är på.
så jag skulle säga att 90 % av mina tävlande har Jan Tana på sig under tävling.

MVH
"When I step foot to my locker and change my shoes for training, it's like turning on a switch"
Användarvisningsbild
Fredrik Carlsson

Inläggav Fixer fre 10 okt 2008, 17:41

Hej :D.
Jag har en fråga om fettförbränning. Jag undrar vilken metod som är mest effektiv?
Jag slutade röka för 1 år sedan xD låg då på en fettprocent 19 och var supernöjd men efter rökstoppet så hamnaden procenten på 29 och 8 kg plus :( , trots ökad träning, fettförbränninf och bättre kost.
Har du något tips?
MVH Mikaela :D .
Fixer

Inläggav Fredrik Carlsson mån 13 okt 2008, 12:11

finns alltid metoder för att ändra ämnesomsättningen.

Beror lite på hur du har ätit mm efter att du slutade röka.
Och vilken typ av träningen mm.
Ofta är mindre träning och rätt kost det bästa för att tappa.
Många gör tvärt om träna som tusan och äter halv bra , det som händer då är övertränings symtom och du stannar din förbränning istället för att släppa fett depåerna.

Så dra ner träningen kanske 2-3 pass per vecka av något slag.
Och ät nyttigt under veckorna och unna dig något gott mål på helgen så brukar det oftast släppa.
Har du aktivt jobb med mycket rörelser så behöver du lite extra kolhydrater, har du stilla sittande så lev mer dels på protein källor och lite extra fett.

och givetvis ät små mål 5-6 per dag.

MVH
Fredrik
"When I step foot to my locker and change my shoes for training, it's like turning on a switch"
Användarvisningsbild
Fredrik Carlsson

Inläggav Fixer tis 14 okt 2008, 20:20

Tack för tipsen.
Testar med att köra så ett tag och får se vad som händer :D .
Ha det/ Miakela.
Fixer

Återgå till Fråga Fredrik Carlsson